Alf



En hundalien? Jag var livrädd för Alf när jag var liten. En cp-hund som bodde i köket typ och hade flyfrisyr.  Min syrra vred sig och började böla när programmet började. Han kunde sitta i en grå soffa med persikofärgade kuddar och zappa på tvn. Bara det gav mig kalla kårar. Han som skrev serien heter Paul Fusco och han var handen i dockan när inte dvärgen Michu Meszaros sprang runt i kostymen....


När jag tänker på Alf så tänker jag också på Michael Jackson, jordnötssmör, pepsi och tandkrämen Denevit.


Jag köpte ett gosedjur på en loppis i London en gång. Det var ett gult djur. Man såg att det var en kille och när jag tänker efter var det lite likt Alf. Han fick heta Axel efter Axel Rose i Guns ´n´ Roses. Han hängde med i många år. Hade också en nalle som jag fick av min morfar som det stod Engine driver på hatten och han hade blå hängselbyxor. Han var råcool.


På nätterna hade jag säkert 30 gosedjur i sängen. Jag tittade mycket på skräckfilm som liten och ibland var jag svinrädd när jag skulle sova. Varje natt innan jag somnade så snackade jag med alla djuren och alla hade självklart egna tasks att utföra om någon skulle bryta sig in för att döda mig.


Min Grizzlybjörn Grizzly skulle klösa honom i ansiktet. Axel skulle bita honom i pungen. Bernard var stor en helt enorm nalle som skulle kväva  genom att sätta sig på förödarens ansikte.

Såhär höll det på. Efter jag sagt åt alla vad dom skulle göra kunde jag sova.





Frisk.


Kommentarer
Postat av: Lottie

Alf fick mig att spy en gång! Usch han ville ju äta familjens katt! Vad var det för knarkare som kom på det hemska program konceptet och varför var det så populärt?

2009-04-17 @ 14:09:44
Postat av: fiffi

Klart att en serie om en alien som kraschar ner i ett garage hos en medelklass familj blir en hit.



And the Oscar goes to....

2009-04-17 @ 17:13:13
Postat av: fiffi

Klart att en serie om en hårig alien som kraschar ner i ett garage hos en medelklass familj blir en hit.



And the Oscar goes to....

2009-04-17 @ 17:22:01
Postat av: Higge

Såg en bild på pappan för någon månad sedan. Han är svårt nedgången, och finansierar sitt crackmissbruk med att spela in smutsig bögporr...

2009-04-17 @ 17:50:09
URL: http://higge.blogg.se/
Postat av: Anneli

Jag gillar Alf bara för att hans hår fluffar så roligt när han går. Å för att han säger I kill me! Men stackars katten är det ju synd om.

2009-04-17 @ 18:44:27
Postat av: fiffi

från alf till bögporr. varför känns det lite som samma sak?

2009-04-17 @ 20:18:00
Postat av: fiffi

Från Alf till bögporr. Varför känns det lite som samma sak?

2009-04-17 @ 20:19:09
Postat av: Anonym

helvete jag skriver 2 ggr jämt

2009-04-17 @ 20:19:41
Postat av: Higge

Jag blev förbannad för att han aldrig åt upp kattfan...

2009-04-19 @ 03:24:05
URL: http://higge.blogg.se/
Postat av: Axel

fiffi: Fyndigt, du kanske syftar på "And the Emmy goes to..."? Och varför det känns samma sak som bögporr är väl för att allt inte riktigt står rätt till hos dig.



Lottie: Bra manus som var djupare än de flesta barn kunde förstå, kvick humor, originell idé. Ja, det är kanske inte så svårt att förstå om man faktiskt tänker efter lite?



Higge: Tidningen som postade dom bilderna på en kille som var LIK Max Wright var National Enquirer. Kanske borde vara lite källkritisk?

2009-08-11 @ 05:42:01
Postat av: Anonym

Axel jag är ledsen att jag pissade på din familj sådär.

2009-08-18 @ 09:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0