Mormor Eva Jenkins.


Kära på min gudfars 40års fest.

Jag har världens bästa mormor. Hon är gift med med en man som jag avgudar. Nämligen min morfar David William Jenkins.Min mormor jobbade på bank som ung flicka. Hon var råsnygg. På riktigt. Hon hade ögon, hår och hy som en dröm.

Hon hade världens bästa föräldrar som jag skrivit om tidigare, Ruth och Calle och sen är hon mamma till min mamma som är min bästa vän i hela livet.

Burt Bacharach var i Köpenhamn en sommar och var pianist åt den stora Marlene Dietrich på Tivoli. Han föll pladask för min mormor. Tog henne dit han skulle spela samma kväll. Vid flygeln satt dom och han började spela på "Raindrops Keep Falling On My Head" och frågade mormor vad hon tyckte. Hennes svar var "sådär". Han blev ännu mer kär. Men mormor föll istället för en Engelsman som var i Sverige på affärer. Morfar hade hår som en hjälm. Tjock brunt och alldeles härligt.  Han kunde ingen svenska och mormor kunde ingen engelska. Vänninan Gun fick agera tolk på deras dejter.

Mormor flyttar med sin kärlek till Storbrittanien. Och där fick jag sen spendera magiska somrar som barn. Mormor var svinsnygg i sina dräkter och åkte in med oss till London. Vi shoppade, lunchade och mormor var den snyggaste jag visste. Vi älskade hennes köttfärssås och hon var alltid så tjusig. På sommarstället i spanien har vi haft fina somrar ihop. Sen att hon fortfarande är upp över öronen förälskad i min morfar gör mig helt varm i kroppen.

Morfar säger alltid "Jag älskar du"  det tycker jag är så himlans fint. Han kallar mormor för elle och det får man tolka som franska för  hon eller l som i love.



Jag älskar du Mormor.


Kommentarer
Postat av: Kako

Fint! Margaritas on the balcony anyone?

2009-04-24 @ 12:23:29
Postat av: Anonym

Så din mormor har blivit frågad av Burt Bacharach i egen hög person, om hon gillade vad som kom att bli en av de största låtarna genom tiderna för både BB och Dionne Warwick, Raindrop keep falling on my head? Mycket intressant och fint! Burt är ju en av dem stora!



//

2009-04-28 @ 19:25:32
Postat av: fiffo

jag tycker också det är fint

2009-04-29 @ 10:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0