Tysken som fick stå ut.




Jag åkte en gång till staden Hamburg för att träffa en pojke som jag träffade I Stockholm en helg. Han var tysk och på semester med sina polare i Stockholm. Jag vet inte vad det var men jag föll för honom på direkten.

Kanske var det dialekten eller så var jag bara uttråkad.

Hur som helst så reste jag till honom två månader senare. Han mötte mig vid busstationen. Jag stod där, nervös och förväntansfull. När jag såg honom på några meters håll kommandes på en cykel ångrade jag mig.

Jag hade satt mig på en flygbuss som luktade kiss och flygit från Skavsta för att träffa honom. Jag undrade om jag fått en hjärnblödning. Men jag hade fyra dagar att spendera i staden där jag inte känner någon annan så jag gav honom en puss och log. Undvek hans hand och rökte fem paket cigg om dagen för han gillade inte när jag rökte.

Jag fotade en hel del och ville strypa honom för han påpekade att jag fotade så konstiga saker. "Why am I not in any of your pictures?" "You take such stupid pictures" ...ströp honom i tankarna.


Ett av mina "stupid" foton.

Jag fick busskort som han köpt till mig och han hade fixat bord på restauranger varje kväll och lista på klubbar.

Jag visste inte vad jag skulle göra för att få vara ifred ibland när det blev för mycket. Så jag köpte bubbelbad och och låste in mig i badrummet varje dag för att få tjugo minuter ensam. Där inne låg jag och bara njöt av att få vara ifred.

Jag sov till och med borta en natt då jag flydde från ett diskotek med en kille som jag tyckte  bättre om. Jag har aldrig varit så elak i hela mitt liv tror jag. Drog en fet lögn morgonen efter och han fick komma och hämta mig  vid en telefonkiosk där jag hittat adressen jag befann mig på. 


Anar du att nåt är fel?



Han älskade Steve McQueen och vi köpte en bok om hans liv i bilder. Jag hittade snabbt en favorit. Han blev sur och tyckte det var synd att jag gillade just den bilden när det fanns så många andra bra.


Bilden jag fick skit för att tycka var bäst. Kolla noga.


Sista dagen gick vi på Zoo ihop och jag var skittaskig. Usch. Han skojade om pingviner och grisar. Jag åt korv och var tyst. Men sen äntligen hemma och pojken hörde aldrig från mig mer. Hamburg var trots allt en rolig resa. Jag gillar staden, nattlivet och dess korv.



Förlåt Henning,



.


Kommentarer
Postat av: Line

Haha det va fanemig det bästa jag hört, förstår precis hur du kände, har satt mig i en liknande situation en gång. Man får brutal panik. haha

2009-04-14 @ 12:48:26
URL: http://thelinelife.blogspot.com
Postat av: Nick

Guuud whot the fuck cares?!!

2009-04-14 @ 13:47:30
Postat av: fiffi

Line: Brutal panik var bra uttryckt!



Nick: Bra stavat. Keep up the good work!

2009-04-14 @ 13:52:31
Postat av: Higge

Haha, Steve är så jävla grym.

2009-04-14 @ 22:26:19
URL: http://higge.blogg.se/
Postat av: Anonym

nick din smurfkuk, du tog ju dig tid att läsa. folk som orkar skriva sånt borde bajsas i munnen. jag skulle kunna tänka mig att ta på mig det jobbet.

2009-04-17 @ 09:24:00
Postat av: mulle

blev så sur att jag glömde skriva under

mulle

2009-04-17 @ 09:29:17
Postat av: Fiffi

tack och puss mulle

2009-04-17 @ 09:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0