D.W.J


Min morfar känns såhär.

Han dricker svart kaffe och gillar bröd med russin i. Han klär sig i Pringle tröjor och strumpor. Blandar perfekta Dry Martinis och lärde mig i ung ålder spela kort. Han har alltid fått mig att känna mig trygg. Varje sommarnatt mötte han mig och min syster halvvägs på strandpromenaden oavsett hur sent det än var. Han frågade om vi pussats med pojkar och tyckte att vi skulle göra det oftare. Han kallar mig alltid för senior tart. När han vaknar på morgonen gör han te och läser tidningen i köket i sin morgonrock. Jag älskar den och brukar ta på mig den när jag är där. Han tar väl hand om sin trädgård och tillagar det godaste lammet. Jag älskar honom så det gör ont. Vill pussa på honom på vår balkong i Spanien och hålla honom i handen längs vår gata i St Albans. Jag sitter altid fram med morfar i hans Jaguar och pratar om pojkar och om livet. Han är en riktig man och världens bästa morfar.





Älskar du.


Kommentarer
Postat av: Higge

Vackert.

2009-04-28 @ 23:27:56
URL: http://higge.blogg.se/
Postat av: Lottie

Varför göt du den ha ha xx Nypensoppe = Fiffi & Lottie skratt attack! xx

2009-05-01 @ 15:15:09
Postat av: fiffi

nypensoppa. ingen lek va lack han blev. jag fick ju sitta ensam i matsalen och äta för att vi bara satt och råflabbade hejdlöst.

2009-05-03 @ 11:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0