Room service.


Jag står ibland i löjliga positioner ifall du skulle kliva in.

Den är alltid bäddad när jag kommer tillbaka. En chokladbit på kudden. Jag har sparat på mig elva stycken nu.  Jag stökar till varje dag. Känns mer som hemma då. Kranen står och rinner i badrummet. Ibland låter jag duschen stå på. Imman på spegeln påminner om dig. Jag ringer room service för han i receptionen låter lite som dig. Beställer upp mat för två. Det blir dyrt för mig. Men det känns lite bättre. För stunden. Som om du skulle komma ut ifrån badrummet och lämna imman bakom dig. Sitta hos mig på sängkanten. Men jag sitter själv här på kanten. Och imman klibbar mot min kropp som en hinna. En hinna av dig som jag aldrig vill ska gå bort. Jag måste sluta äta dubbla portioner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0