Keep The Kippa.



Jag och min kompis Alice skrev en låt som hette Keep The Kippa. Men hatten var ändå favoriten.

Tänk att jag envisades om att kära ner mig i dig. Vi gick i samma klass. Gymnasiet. Du sa att det inte var någon idé. Men du föll för mig ändå. Jag lånade böcker om Judendom och Israel i smyg. Jag ville veta mer om din kultur. Jag läste dom i badrummet hemma. Gömde dom för pappa. Vi blev ihop. Ibland sa du inte ens hej till mig. När du satt bredvid mig i datasalen var jag nära döden. Hjärtsvikt och talfel. Du har sagt idag att du ångrar att du var sådär mot mig. Innåtvänd och skum. Att du egentligen var väldigt kär i mig. Jag visste det hela tiden. Det är kul när vi ses idag. Vi brukar skoja om vår relation. Lappar som du egentligen aldrig skulle ha läst. Och när du lurade mig i Holland. Du låtsades vara min tjejkompis utanför toalettbåset och jag öppnade mig om dig. Totalt. Du var hal. Du imponerade på mig. Det gör du fortfarande.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0