Myronas krig.



Båda sidorna krigar för honom.

Just nu pågår ett krig. En strid i mitt hjärta. Ibland innan jag somnar hör jag ljudet. Ett brus som behagar samtidigt som det påminner mig om att saker faktiskt är som dom är. Jag önskar att jag kunde ligga hos honom och lukta bakom hans öra. Pussa honom över hela kroppen. Lyssna på när han pratar. Jag vill dra händerna genom hans hår. Klia honom på ryggen. Känna hans händer på min rumpa. Sova med honom mitt på dagen. Hjälpa honom med småsaker. Mitt hjärta har aldrig krigat såhär tidigare. Det gör ont när jag kommer på att saker är som dom är. Det gör ont när jag kommer på att vi skildes åt i hans hall och hur jag inte ville släppa mina händer från hans rygg. Mitt hjärta vill aldrig sluta kriga för honom.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0