Jag skulle bara vara hemma.

  




Det var en fest i samband med STHLM Filmfestival.


Det är mer än ett år sen. Jag skulle bara vara hemma. Det var kallt ute. Jag var ensam hemma. Jag hade verkligen bestämt mig för att stanna inne hela helgen. Det var olikt mig. Men jag kände mig lugn. Jag satt i trosor och kollade på film. Drack hundra koppar rött thé. Fick höra att du var på en fest. Öppnade mitt fönster och tittade ut. Jag hade sett dig någon helg innan. På Berns. Det slutade inte så bra.  Det kom rök ur min mun när jag sa "Ok jag går".  Jag klädde på mig och lyssnade på Inner City. Jag var ensam. Skulle jag gå dit själv? Ja det skulle jag. Jag var fin. Tog en taxi. Som vanligt. Mötte min bror där. Han stod i närheten av dig. Jag kände mig fånig. Fast du inte ens visste att jag existerade. Jag gick runt och pratade med alla.  Det var varmt. Jag höll min skinnjacka i handen. Du satt ner mycket av tiden. Jag var inte längre lugn. Lugnet stannade hemma i lägenheten där jag borde ha stannat.  Du skulle gå. Jag vände mig mot dig. Kom  närmare. Mitt hår var uppsatt i knut. Jag kände mig söt. Tog ett steg i din riktning. Fuktade mina läppar och skulle säga något. Jag hade inte ens tänkt ut vad innan jag öppnade munnen. Men en tjej ropade på dig precis när jag fått din ögonkontakt och orden åkte rakt ner i magen. Jag svalde dom och lät dig gå. Resten är historia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0