Sara


Du är halvamerikan.


I ett rum fyllt av affischer bodde du. Jag somnade in med Nick Carter ovanför mig fasttejpad i taket. Vi hoppade kråka. Vi ägde alla i det. Vi älskade sjuttiotalet. Med våra utsvängda jeans och platåskor stack vi ut från de andra kidsen. Vi hade nyckelringar med våra namn på. Jag och Carro bråkade om dig. Lärare fick lägga sig i. Vi tvingades dela på dig. Du var snäll. Man fick rolig mat hos dig. Chips, Jello och hamburgare. Vi läste din lillasysters dagbok. Vi klädde ut oss till häxor på påsken. Åkte skateboard. Jag fick följa med på din tennis och ridning. Dina föräldrar gav mig alltid beröm för att vara så väluppfostrad.  Micke och Viktor ryckte in oss i buskarna på skolgården och skulle "hångla sönder oss". Varje år på min födelsedag gick vi på Grönalund. Sara. Du har vit fin hy och stora bruna ögon. Du är min första riktiga kompis och enda från min suddiga barndom.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0