Fredag.


Ibland var vi ett helt gäng.

Du heter faktsikt så. Fredag. Jag har inte träffat dig sen vi var 5 år. Din pappa träffade min mamma litegrann. Du hade mörkt fint hår. Jag badade badkar med dig. Du kissade i min säng i sömnen. Nästan varje natt. Men jag blev inte arg. Du hade en skinnjacka från Jean Paul Gaultier med figurer man kunde fästa på ryggen. Du hatade den. Men det var en gåva från din mamma. I mitt rum där vi lekte hade jag en affisch på väggen på en flicka som låg i ett badkar och håret gjort i en tuppkam. Jag bad alltid mamma göra det på mig när jag badade. Man fick använda extra mycket badskum för att den skulle stå. Du hjälpte till. Sen slutade din pappa och min mamma att ses. Det gjorde att vi aldrig sågs mer. Jag tror att du är himlans snygg idag och att du fortfarande älskar att bada i badkar precis som jag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0