Han fick en låda.


Såhär såg jag ut när vi var ihop. Han tog bilden på en resa vi gjorde.


Jag gick och köpte en låda en dag. Det blev en låda som jag samlade saker i från en kille jag var kär i. Vi var tillsammans och jag la saker som jag tyckte kändes som honom i den. Där i låg tågbiljetter, kartor, vinkorkar, kvitton, brev, glasspapper, foton, etiketter och presentpapper från paket jag fått av honom. Den stod i min hall. Länge. Den var i brunt läder och väldigt fin. När vi gjorde slut gav jag honom lådan. Det var svårt för mig att ge bort den. Men jag tyckte att den var hans på nåt vis. Ibland kan jag sakna den. Jag la ner rätt mycket tid på den. Och framför allt kärlek. Alla borde få en låda.



Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Johansson

Din blogg är fin och du skriver bra!

2009-06-12 @ 21:02:18
URL: http://constancias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0