Om han var ett kasettband.







Jag undrar hur det skulle låta om man hörde mina känslor i musik. Ibland skulle det vara så himla mycket lättare. Får då kunde man bara ligga ner bredvid den man tycker om och ut från ens hjärta spelades musik. Den skulle spelas i samma takt som ens egen puls. Så om du var nervös skulle den vara lite uppspeedad och tvärtom när du är råcool. Men man skulle ha möjligheten att pausa, stoppa och sen igen trycka på play om man kände fört.

Idag har jag en låt på repeat i mitt hjärta. Jag känner basen i bröstet och det  känns bra. Den är hemlig. Men lite senare ikväll kommer jag vara tvungen att spela den för en pojke jag tycker om. Jag måste. Annars kommer jag tröttna på låten och kanske aldrig mer lära mig att tycka om den igen. Och det vill jag inte. Jag saknar mina kassettband. Jag saknar dom som jag saknar gamla pojkvänner. Jag har säkert 150 stycken på vinden, Kasettband alltså. I helgen ska jag göra ett mixtape med låtar som är är lite som honom för mig. Skriva hans namn på det. Sen ska jag spela det om något år. Se om jag känner likadant för låtarna. Och kanske för honom. Om han var ett kasettband skulle jag spela honom jämt.


Kommentarer
Postat av: Jossan Franc

Tja Fiffi!

Riktigt bra blogg du har tycker jag! Du skriver jättebra! :) Detta inlägg om kasettbandet fick mig att tänka på vårat fina band vi spelade in i fyran..minna du? "jag träffade en killa som träffade en tjej som träffade en kille som träffade mig.." haha!! Måste leta fram det bandet! Måste finnas på mammas å pappas vind..riktigt kul att ha kvar ju. :)



Ta hand om dig vännen!

kram

Jossan

2009-06-01 @ 23:49:23
URL: http://missdefineme.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh Jossan. Vad kul att du gillar bloggen. Såhär gick sången "Jag träffade en kille som träffade en tjej som träffade en kille som träffade mig. Han var jättesöt och rar och fick rum i min dagbok. Hans leende var snällt och han fick mig att tänka han kanske blir min boyfriend" Vi borde ses någon dag tycker jag. Kram

2009-06-02 @ 10:54:04
Postat av: Jossan

haha aa precis så gick den och vidare.."å mitt hjärta slår i 16-dels takter, ja mitt hjärta slår i 16-dels takter..jag har aldrig kännt så här föruuuut" haha! Snacka om AF-skadade "16-delstakter". Vi som till och med skolkade från typ alla musiklektioner i 4:an!



Ja det vore jättekul å ses vännen! Va toklängesen!

kram

2009-06-02 @ 12:32:48
URL: http://missdefineme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0