Tur i kärlek.


Vi satt faktiskt på en bänk precis här vid statyn.

Vi träffades på F12. Det var inte meningen att vi skulle ses där. Vi hade gjort slut. Jag undvek platser du kunde vara på. Men jag orkade inte gömma mig den kvällen. Du stod på trappan. Jag hade ny klänning. Vi gick iväg en stund för jag ville prata. Du gick med på det. Det var dumt. Det var natt och sommar. Bänken var kall så jag satt på dig istället. Vi började hångla en massa. Det var de bästa kyssarna du någonsin gav mig. Vi visste att det var fel. När vi skildes åt var jag ledsen.  Jag bar halsbandet du gett mig. En lång silverkedja med ett änglahuvud på. Det var mitt turhalsband. Men jag hade inte tur med dig. Jag slet av mig halsbandet när du tittade på mig och jag slängde det i vattnet. Jag sa att flickan som hittar det kanske får mer tur än mig. Jag grät floder när du gått. Du kom tillbaka sen och vi var ihop i ett år till. Du gav mig ett nytt likadant halsband. Det hänger på en spik i min hall. Jag tänkte jag skulle börja använda det igen. För jag behöver tur med en annan kille nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0