Förbjud ryggsäck för vuxna.

      


                


Jag hatar inte många saker. Men jag hatar ryggsäckar. Det är en viss typ av människa som bär ryggsäck. Och ingen känsla har dom för trånga utrymmen heller. Ryggsäcken ska prompt sitta kvar på ryggen och ge folk snytingar i ansiktet på tunnelbanan. Ryggsäcken får till och med en egen sittplats på tåget. Vidrigt. Om jag skulle bära ryggsäck skulle jag i alla fall göra det med stil. 

Det finns en speciell typ av tjej som bär ryggsäck. Hon kombinerar en liten handväska med sin ryggsäck. Det har jag aldrig förstått. Varför inte bara ha allt i ryggsäcken? Jag skiter i om det är mer praktiskt att ha mobilen och busskortet i handväskan. Man gör ett val och hon har valt ryggsäcken. Praktiska saker kan men är ofta inte sexigt. 

Hon har halvlångt råttfärgat hår, ecco skor ( som tål alla väder och samtidigt är bra för foten) kostymbyxor med bootcut, reflexer som hänger från ryggsäcken (gärna i form av ett hjärta eller färgglad dödskalle)  skickar smileys i sms, dricker bara cider och sött vitt vin på krogen och tittar på Lets Dance.



Jag hatar ryggsäckar. Eller rättare sagt jag hatar folk som bär ryggsäck som om dom ägde världen. 



Great Success.

Kommentarer
Postat av: R

men brukar de inte ha en sån där ornitologväst på sig också, med fickor för alla luppar och kikare?

2009-03-15 @ 13:00:28
URL: http://www.grapoluponape.blogspot.com
Postat av: Higge

Jag förstår frustrationen, men min ryggsäck är en liten smidig Dakine som jag alltid bär i handen då jag ska manövrera i trängsel.

2009-03-15 @ 17:27:40
URL: http://higge.blogg.se/
Postat av: Higge

R: Jag och min polare Ajax kallar dom för "tjockisvästar", för korpulenta nördar i farten brukar ha sådana för att smidigt komma åt allt de vill ha i fickorna.

2009-03-15 @ 17:29:02
URL: http://higge.blogg.se/
Postat av: Lia

Jag har ett vagt minne av att jag tog en bild på mig själv iförd min 65 litersbackpackerrygga och handväska när jag och floppen var i malaysia som du skulle få. januari 06 om jag inte minns fel. himla fin bild.





Anledning nr 1 att inte gå på KTH: folk har ryggsäck.

2009-03-24 @ 19:02:27
Postat av: fiffi

Lia, ditt minne är en succé!

2009-03-25 @ 12:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0