HFC VS SMILEYS


Datorspråk är kul. Jag har en tolvårig lillasyster. Hon är proffs på det. 
När vi chattar blir det mycket ROFLMAO och OMG.

Jag själv tycker sånt är väldigt roligt. Inte att använda men att fundera över.


I våras jobbade jag på Stardoll. Där satt jag bakom en datorvan kille som hette Jens. Vi brukade skoja med varandra en del. Jag upptäckte snabbt att han var lite utav ett proffs inom området. Jag tog tillfället i akt och lärde mig så mycket som jag bara kunde. Min syrra skulle ju tycka jag var råcool.



Jag vet inte varför men jag kom på en egen fras. Den löd HFC = Hiding from cops.       

Jag har ingen förklaring.



Smileys är också väldigt intressant. Vem använder smileys i sms eller mail?
Jag har en rätt bra idé om det. Det har du med. Jag tycker det är lite äckligt. Sen när smileys fick hundra nya ansikten blev det riktigt obehagligt. Man skulle hitta dom i läskkapsyler, knark hade symbolen, kläder och allt hade smileys. Den tiden var skum. Skulle bli besviken om en söt kille skickade ett sms och avslutar med ;-). Det var den relationen.




Epic fail.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Epic Fail >= l33tspeak 2.0 = you fail at life noob. ;-)

2009-03-25 @ 15:46:38
Postat av: fiffi

gissar på Johannes

2009-03-25 @ 16:21:40
Postat av: Jonas

Jag avslutar alla sms med ;-) nästan! Tänker alla såhär? Hoppas inte!

2009-03-25 @ 21:41:01
URL: http://www.flm.nu
Postat av: Jonas

Väldigt rolig bild förresten!

2009-03-25 @ 21:42:55
URL: http://www.flm.nu
Postat av: Line

Haha. Det där med smileys har aldrig varit någon hitt och kommer nog aldrig bli det heller. Snusk är vad det är. Kram

2009-03-26 @ 09:26:55
URL: http://thelinelife.blogspot.com
Postat av: Mr Ball

Fett rolig bild, förstod inte resten dock ;D

2009-03-26 @ 11:21:22
Postat av: Higge

Lägg märke till att Mao har det dominantare handslaget.

2009-03-26 @ 23:24:27
URL: http://higge.blogg.se/
Postat av: Anonym

nämen, nu får du fan blogga!

2009-03-28 @ 16:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0