Maria Martini




Ett år firade vi nyår med familjen på Mallorca. Farfar hade en segelbåt som vi alla bodde på. Den hade tre master och var 47 meter lång. Vi låg nere i hamnen i Palma. Vår matros hette Terié och var en galen fransman. Det fanns ett storkök på båten där  vi kokade  hummer och lagade nyårsmiddagen i flera timmar. På kvällen var sällskapet på minst 20 personer ombord.  Maria Martini var helt klart min favorit. Min farfars frus bästa väninna.

75 år gammal, långt rött hår, röda läppar , kort kort och Chanel pumps i guld. Det blev stökigt. Alla "vuxna" lämnade fartyget för att festa vidare på Pacha. Jag och min syster stannade ombord för att ta hand om barnen. Dagen efter var det ingen som ville leva. Det bjuds på lunch och alla ser ut som lik. Maria Martini är dock fint målad och sippar sitt kaffe. "Du förstår, jag klev ur taxin inatt på vägen hem och kissade ner mina Chanel pumps" 


Jag kommer aldrig att glömma denna kvinna. 75 år gammal och helt vild.



Madame Martini du är en succé!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0