MEAT




Kött är det näst bästa jag vet efter killar. Jag älskar kött.
En bra bit kött ger mig en härlig känsla inombords. Rött kött är favoriten. Jag vill gärna ha mitt lite blodigt också.

Lamm är nog ett av mina favorit kött. Men en bra bit Oxfilé är också snudd på succéliv.
Råbiff med kapris, rå ägg-gula, fransk senap, rå lök, inlagd gurka, rödbetor & knäckebröd. Great succes.
Carpaccio på oxfilé. Mega succé.

Korv är så sjukt underskattat. Det är synd tycker jag.  Ofta när jag reser så vill jag prova på korv.  I England finns mycket bra korv. Butcher´s sausages, kolla upp det. När jag var i Hamburg i höstas köpte jag en massa korv. Här är en utav dom som jag fotade.








En liten hyllning till kött helt enkelt.
 




Kommentarer
Postat av: Higge

Imponerande! Du är mycket klok! Jag snackade med en tjej som varit i Tyskland i somras, och kom in på alla korvar dom har. Jag frågade lystet om vilka hon testat, men hon hade inte reflekterat över det alls. Hon hade inte ens ätit någon korv öht. Va!?? Vad är det då för jävla vits att åka till Tyskland?

2009-03-16 @ 01:28:39
URL: http://higge.blogg.se/
Postat av: R

vitsen är att det är kul att dricka öl i berlin.

men det leder ju iofs till att man står där och beställer knackwurst 05.34 följande morgon.



2009-03-16 @ 07:07:21
URL: http://www.grapoluponape.blogspot.com
Postat av: Anonym

öl och korv. vackert.

2009-03-16 @ 07:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0