Northern Soul



Det känns lite snuskigt och klyschigt att skriva ett inlägg om musik. Men nu har jag redan börjat. Alla älskar nog i princip musik dock är intresset olika stort hos människor. En del diggar radio, andra samlar på skivor. Jag själv har ett stort intresse för musik. Jag spelar inga instrument på så sätt eller är intresserad av musikhistoria men jag är helt såld på hur musik kan få mig att mig känna.


Att säga vilken typ av musik jag lyssnar på går inte. Jag är för kletig. Min kompis Fredrik säger att jag är pretto när det kommer till musik.  Jag skulle säga att det är precis det jag inte är. 

Kollar man igenom min musik så finns det egentligen ingen röd tråd.  Kanske är just det som är pretto....


Jag vill droppa några rader om Northern Soul för det är så himla härligt. Jag skulle önska att jag kunde stå och dansa på The Twisted Wheel Club i Manchester på 60-talet. Där skulle jag bli snurrad på och lyft av vackra pojkar i ett varmt rum med flickor som vågar dansa.


Så här skulle det se ut.


Här pussas jag med en pojke jag dansat med.


Här snurrar jag precis innan ett lyft.


Här dansar mina polare. Jag tar kortet. En pojke håller min hand samtidigt.



Lyssna på Familiar Feeling med Moloko. Så vet du hur jag känner nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0