Amen.




Vi lekte i korridoren. Jag gick i sexan. Jag och Sandra hade fyllt vår lärare Sonjas vattenglas med spott på rasten. Det stod alltid i högra hörnet på katedern. Vi lekte nån lek minns inte vilken. En tjej i vår klass la sig plötsligt på golvet och skrek. Hon skrek att hon hade smärtor och började tala i tungor. Sprattlade helt vilt. Jag satte mig på golvet bredvid henne och frågade vad som hände. Hon andades djupt och hetsigt. Svarar att hon varit i kyrkan med sin mamma och pappa dagen innan och blivit överfrälst av prästen. Nu födde hon Guds andliga barn förklarade hon. Jag reste på mig gick in till fröken och sa "Jossan ligger på golvet och föder andliga barn".          



Hon tog vad hon trodde var en klunk vatten och gick ut för att hjälpa.


Kommentarer
Postat av: Anneli

Hahaha loves!

2009-05-12 @ 19:20:42
Postat av: Mor lilla mor vem är väl som du

Kom du ihåg när vi hade köpt en motionscykel och hon blev som besatt av den. Hon cyklade nog 50 mil på en kväll.

2009-05-13 @ 11:05:23
Postat av: fiffi

vi tyckte det var så gulligt. Jossan var så gullig.

2009-06-02 @ 11:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0