Fru Fiffi Rabe & Fru Fiffi Baron






F + C

Jag var kär i Christian Rabe. Pappas bästa kompis. Han har brunt hår, gröna ögon, breda ögonbryn och stor mun med en massa vita tänder. Han sa att vi skulle gifta oss när jag blev stor. Jag trodde på det. Han brukade spela gitarr och jag sjunga. Jag kommer ihåg en gång när vi satt på köksgolvet på Norrbackagatan lutade mot diskbänken. Han hittade på någonting på gitarren och jag hittade på en sång. Den handlade om en cirkus kommer jag ihåg. Jag klädde alltid upp mig när Christian skulle komma. Idag när jag träffar honom känns det fortfarande lite speciellt. Han är en härlig och hemskt rolig människa. Han får vem som helst att skratta ut högt tills man får ont i magen. Han berättar historier som ingen annan. Det är nog det jag gillar mest med Herr Rabe. Alla hans tänder och hur han berättar sina historier.


F + R
Ricky Baron var en annan man som jag skulle gifta mig med. Också gammal vän till pappa. Han hade världens största afro och solbrun hy. Det har jag sett på bild. Han berättade att han snurrade så mycket på huvudet när han var ung och att det var därför han inte hade nåt hår kvar. Jag älskade honom ändå. Ricky kom med hackad lever varje jul som han gjorde helt perfekt. Han kommer fortfarande varje jul. Och jag gör mig lite extra i ordning fem minuter innan han ringer på dörren än idag.  Ljudkillen Ricky lät mig hjälpa till med ljud och ljus på ZTV. Det var råballt tyckte jag i femman för jag ville inget annat hellre än att jobba där då. Jag tänker på Ricky ibland.  Han luktar så gott och sen skrattar han så härligt.


Christian och Ricky kommer alltid vara män jag minns.



Sen sålde mamma och pappa mig och min syster till min farbrors polare Doddo. Men det är en helt annan historia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0