Uncle Hansi.


Tony till vänster och Hansi till höger.

Du spelade skivor som ung. Du klädde dig råsnyggt och hade tuffa kompisar. Jag var alltid inne i ditt rum när du inte var hemma. Pillade på allt i hemlighet. Du är min morbror Hansi. I mina ritblock ritade du skäggstubb och cigaretter i munnen på Bernard och Bianca. Jag klampade in i ditt rum en gång. Då låg du på golvet och hånglade med en tjej. Du sa att du bara hjälpte henne att få ut nåt ur ögat. Jag blev sur för att du ljög för mig. Sur på henne också. Du gjorde alltid mix tapes till mig. Jag har kvar alla i en stor låda på vinden. Jag såg upp till dig massor som liten. Minns våra frukostar  i england på Althorp Road bestående av Weetabix med mjölk som the milk man levererat till dörren. Jag älskade att hämta mjölkflaskorna utanför dörren. Du kittlar alltid mig och vi slåss med varandra. Verkligen slåss. Fast bara på skoj. När vi kramas är det på riktigt. Din katt hette Mr Grooves och du lagar grym mat. Jag älskar när du kliver in i hallen hos mormor och morfar och säger "Hallåååå morsan" som bara du kan. Dina felsägningar för du glömt mycket svenska är magiska. Den enda flickvännen jag någonsin accepterade var Charlotte. Ni är gifta idag.


Såhär gjorde du med våra ritblock.



xxx






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0