Jag skrev om dig i en liten bok.




Jag låg i badkaret. Mina händer var under vattenytan. Det var natt och jag hade gråtit innan på dagen. Jag kände hur vattnet var lite för varmt. Du sa att jag inte behövde vara ledsen. Du sa att du skulle gå från en fest och komma till mig. Jag bad dig stanna kvar där. Jag låg kvar i badkaret. Du dök bara upp. Satte dig på golvet. Du rullade upp dina skjortärmar och sänkte ner dina händer i badvattnet. Du lyfte upp mig och sen låg vi bara bredvid varandra hela natten. Mitt hår blötte ner kudden och jag var kall. Men du var hos mig. På morgonen visade jag dig vad jag skrivit om dig. Du läste men slutade för du kunde inte sluta gråta. Vi tog en taxi. Det regnade och din rock var blå. Vi sa hej då utanför mitt jobb. Jag log men när du försvunnit runt hörnan satte jag mig ner på marken och grät. Jag grät tills inga tårar fanns kvar. Men jag har nya tårar nu och dem kommer  jag säkert gråta lika hårt över någon annan kille. Ni är värda det för mig.






Kommentarer
Postat av: a

alltså aj mitt hjärta går sönder och ler om vartannat. din blogg är så fantastiskt fin så att jag dör. tack.

2009-06-14 @ 21:26:42
Postat av: Helle

fan vad fint skrivet.

2009-06-14 @ 21:40:56
URL: http://helenluu.blogg.se/
Postat av: fiffo

tack så mkt

2009-06-22 @ 15:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0