Pappa Jimmy.



Du lärde känna mig när jag var fem. Du var kär i min mamma och hon kom med två barn på köpet. Två småtjejer utan pappa. Min mamma var ung. Det var du med. Ni flyttade ihop. Jag och Lottie fick ett eget stort rum. Jag kommer inte ihåg mycket från min barndom. Jag kommer ihåg att jag låg på golvet alltid när jag var sjuk. Det var svalt och skönt där. Du brukade kamma mitt hår. Jag tyckte att du försökte få mig att se ut som en pojke. Du satt med mig och mina matteläxor i timmar. Jag fattade noll. Du grät när jag sjöng solo i trean. Du brukade ta oss till centralbadet. Du lärde mig dyka. Jag ville spela golf som du. Du lärde mig mycket om musik. Lärde mig att älska mat. Vi åt ute jämt. Var ute på sjön ofta. Du var sträng mot mig i tonåren. Ett tag trodde jag aldrig du skulle förstå mig. Jag är lik dig. Vi är allergiska mot samma saker. Jag älskar när nu presenterar mig som din dotter.



Du är min pappa. Oavsett vad någon annan säger.



Kommentarer
Postat av: Anneli

Gud vad fint. Och vad härligt att du är kär!

2009-05-20 @ 20:40:55
Postat av: Rocco

Grät lite när jag läste detta...

2009-05-26 @ 20:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0