Ditt livs novell.



Jag skulle ha med mig den överallt.

Jag läser inte böcker. Men det finns vissa böcker man måste ha läst. Du är en sådan bok. Om jag nu skulle läsa en bok så skulle det vara din självbiografi. Kanske skulle jag förstå dig lite bättre. Jag skulle höra din röst berätta hela ditt liv för mig när jag läste. Hur du betonar ord. Du uttrycker dig så speciellt. En ljudbok vore perfekt. Nej. Nu blev jag sådär lat igen. Jag har nog läst minst böcker av alla jag känner. Det slår mig ibland. Och det gör mig lite obekväm. Men ändå. Jag älskar ju hur du pratar. Så en ljudbok vore det ultimata. Du gillar att prata. Och jag älskar att höra på. Jag kan ha händerna fria och samtidigt lära mig saker. Lära mig saker om dig. Det kommer att bli den viktigaste boken jag läser. I hela mitt liv. Boken om dig, av dig.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0