Du får torka dina tårar på min klänning om du vill.



Jag försökte inte ens låtsas läsa en tidning för att dra mindre uppmärksamhet.

Jag har gråtit över dig många gånger. Ibland har jag gråtit och inte trott att det ska sluta. Att mina kläder aldrig ska torka av alla tårar. Jag gick från din lägenhet en gång med tårar längs kinden. Höll för munnen i trappen för att jag grät så högt. Din gata kändes mycket längre än vanligt. Jag kom aldrig fram till Odenplan. Satte mig på tunnelbanan och storgrät. Det gick inte att skärpa mig. Jag tänkte att jag var ledsen. Jag måste få vara det även om jag sitter på tåget. När jag kom hem grät jag ännu mer. La mig på sängen med alla ytterkläder på. Mina kläder var tunga av gråt. Om du var ledsen skulle du få torka dina tårar på min finaste klänning.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0