Ditt namn var utspritt över hela Götgatan.



Jag letade i buskar och under bänkar för att få ihop till ditt namn.



Jag sitter och kollar igenom gamla kort. Kom över dessa. Det fick mig att minnas hur jag gick längs Götgatan för tre höstar sen. Jag var ihop med dig. Du var alltid finast på hösten. Din hy blev blek och dina läppar röda. Helt plötsligt hittar jag ett utspritt alfapet på gatan. En annan kanske bara hade gått vidare. Men jag fick direkt en tanke. Jag började samla ihop bokstäver och sätta ihop till våra namn. Jag kommer ihåg att jag satt på knä länge. Måste ha sett rolig ut när jag letade bakom cykelhjul och stuprännor efter våra bokstäver. Men fint blev det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0