Vi gick aldrig på bio.



Fast det betyder ju inte att vi aldrig kan göra det.

Men jag vet precis hur det hade gått till. Vi hade inte bokat biljetter innan. Det är inte vår stil. Vi går bara dit. Innan har vi ätit hemma hos dig och druckit tusen koppar te. Vi går till bion. Vi är sena. Det är mörkt i salongen och vi inser att risken är stor att vi båda kommer tycka att filmen är vidrig. Du pillar på mina öron. Jag pussar din hand ibland. Vi kollar på varandra samtidigt när sjuka saker i filmen händer. Jag har inte lyckats få med dig på en skräckfilm. Men nästan. Jag dricker fanta. Du dricker av min. Delar gör vi inte. Inte heller kladdar vi på varandra i biljettkön. Nej. Inte vår stil. Jag sitter och tänker på dig hela filmen. Hur jag älskar att bara hänga med dig. Sen går vi hem. Ingen är speciellt imponerad av filmen. Dricker mer te. Vi lägger oss. Jag håller om dig och du mig. Vi somnar. Vår sovkemi är den bästa. Bättre än vilken bio som helst.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0