Jag såg ditt namn på stan idag.



Jag gillar uppmärksamheten. Visst. Men jag önskar alltid att det var du.

Jag vet att du inte gör det med mening. Men du smyger på mig. Din doft. Ibland din röst.  Jag tycker att jag ser dig på stan. Det är aldrig du. Idag fick jag en ström genom kroppen som om du stod bakom mig. Men när jag såg mig om var ingen där. Kanske tänkte du på mig. Jag såg ditt namn på stan idag. Det var som att läsa en ledsen nyhet. Men jag har lärt mig att nyheter oftast inte är bra. Det lär man sig bara genom att läsa tidningen. Du lärde mig nåt annat.  Det finns saker som alltid kommer att få mig att tänka på dig. Smaker som alltid kommer vara du för mig. Jag gillar det. Ditt namn står skrivet i svart tuch på en lapp på mitt nattduksbord. Jag måste ha skrivit ner det när jag pratat i telefon och tänkt på dig. Nu ska jag sova och det sista jag kommer att se när jag släcker lampan är ditt namn. Inte för att det står på lappen utan för att du är den jag ligger och tänker på precis innan jag somnar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0