Resan vi aldrig gjorde.




Morfar hade plockat upp oss på flygplatsen. Han gillade dig.


Jag befinner mig i London. En stad som du fick i present att åka till. Med mig. Vi kom aldrig så långt. Huset vi skulle bott i är ett hus jag nästan växt upp i. Du skulle gilla det här. Ett helt annat England. Marknaden är ljuvlig. Vi hade spenderat timmar bland grönsakerna och korvarna.

Vi hade vilat på eftermiddagarna. Legat slingrade som vi alltid gjorde. Det var det starkaste vi hade. Slingringen. Ätit morfars egenodlade bönor till middag. Ihop med korven från slaktarn. Sista kvällen hade vi fått lamm. Morfars lamm är i särklass det bästa jag någonsin ätit. Du hade instämt. Du hade fått träffa min morbror som vet allt om dig. Pratade sönder honom om dig i somras när du var bortrest. Han ville träffa dig.


Du är den enda pojkvännen jag haft som inte åkte med mig hit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0