Hon sa det i söndags.

Jag såg mig själv i hennes solglasögon.

På trappen ut från kaffebaren stoppade hon mig. Vet inte varför. Vi har aldrig pratat förut. Hon log och sa att hon sett mig ofta på senaste. Jag hade sett henne med. Vi båda hade varit ihop med dig. Hon var en av dina flickvänner innan mig. Jag tyckte alltid att hon var sötare än mig. Men inte efter det här. Hon berättade att ni träffades medan du och jag var ett par. Hon sa att det hände en gång. Jag trodde henne. Det var något ärligt i hur hennes mungipor rörde sig när hon pratade. Hon berättade hur du hade bjudit över henne. Hur hon bara någon timme efter jag lämnat din lägenhet klivit in genom din dörr. Ni pratade inte om väder och vind. Ni låg. Min date som jag spenderat söndagen med kom ut från stället. Han möttes av den stela stämningen på trottoaren. Jag tog honom runt armen och sa att det varit angenämt samtidigt som jag gav henne ett leende. Det var ett riktigt leende. Ni förtjänar varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0