Jag var rädd för känslan jag vaknade med imorse.

Du sa att du hade en present till mig.  Det hade du.

Kom hem sex imorse. Tvättade inte ens av mig. Bara la mig på sängen. Låg ner på rygg och klädde av mig. Drog klänningen över huvudet. Det tog en stund. Halsbandet rörde vid mina bröst. Halsbandet jag fick av dig. Jag brukar hänga det på en liten ventilationsdosa bredvid sängen varje natt. Men inatt ville jag sova med det. Det var iskallt från kylan utanför. Jag höll det mot min mun och pussade det. Somnade. Vaknade med en känsla som skrämde slag i mig. Jag var rädd för att den skulle komma. Men den var väntad. Välbehövd. Det är över nu. Jag blev livrädd för känslan att må bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0