Min mamma säger att jag kommer att växa ifrån dårskapet.

Har en passion som tar över hela mig. Kärlek. Frågat mamma i många år varför. Varför jag är så här. Hon säger att jag kommer att växa ifrån dårskapet. Att hon var likadan. En dåre.

Stannade en taxi mitt i gatan. Mitt i natten. Åkte till dig. Med tårar längs mina kinder. Jag berättade om dig för chauffören. Som om han skulle vara intresserad. Han sa att det verkade som att vi älskade varandra. Mycket. Jag hörde honom men lyssnade inte. Jag ville bara höra det från dig. Hetsen hade lagt sig när jag stod utanför din port. Jag såg dig genom fönstret. Jag kunde inte komma in till dig snabbt nog. Som jag tänkt på oss. Hur jag ska hantera allting. Jag har ju misslyckats gång på gång. Försökt få dig att vilja se mig. Men du har sett mig hela tiden. Kanske ser vi varandra någon gång. Kanske hittar vi en takt. En väg tillbaka. Jag vet inte. Jag är en passionerad idiot när det kommer till kärlek.
En passionerad idiot som saknar dig.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0