Det är ingen tävling men...



Såhär kände jag mig när jag gjorde slut med dig.

Jag jobbade i butik på den tiden. Vi hade  gjort slut. Du hade säkert gjort slut hundra gånger med mig men alltid tagit tillbaka det. Jag gjorde slut en gång och menade det. Du hade svårt att tro på att jag kunde göra slut. Så många gånger som jag låtit dig såra mig. Du trodde att du ägde mig.


Du stod utanför butiken ibland. Som om du inte vågade komma in. Jag låtsades inte se dig. I flera dagar kom du förbi. Stod bara där. Du kom aldrig in. Visste att den här gången hade du förlorat. Idag vill du knappt titta på mig. Det passar mig perfekt. Du vet att du aldrig kommer träffa någon som älskar dig lika mycket som jag älskade dig.


Jag vann.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0