Drömmar.



Nästan varje natt.

När jag var liten läste min mormor en drömbok på stranden en sommar. Jag ville veta vad mina drömmar betydde. Drömde ofta om rasande hus. Min självkänsla som liten tjej var inte alltid så bra. Att drömma om trasiga hus eller rasande hus tyder på bristande självkänsla. Jag drömmer inte om rasande hus längre. Däremot har jag drömt flera nätter i många månader nu att jag tapppar alla mina tänder. Sitter och fikar och en efter en trillar dom ur min mun. På dansgolvet flyger dom ut. Jag har gått ifrån att ha panik i drömmen till att lugnt samla ihop alla mina tänder i fickan. De första gångerna skrek jag bara och sprang runt. Jag brukar inte bry mig om drömmar. Men den här drömmen återkom allt för ofta för att jag skulle kunna ignorera den. Jag hittade mitt svar.

"När man tappar tänderna i drömmen beror det på att man lämnar ett gammalt skede i livet och möter ett nytt. Man drömmer det som allra oftast när man är ung. Vid sitt första riktiga förhållande, byte av arbete, första flytt och första graviditeten. Alla lite större förändringar i sitt liv. Inte så många äldre drömmer detta utan det kommer sig för mest mellan 18-30 årsåldern.

Sen handlar det om hur man bemöter tandlossningen i drömmen. Hur man reagerar i drömmen återspeglar hur väl man tacklas med sin nya situation i livet. Eller vad man har för förväntingar på den."


Allt kommer att ordna sig. Det säger i alla fall mina drömmar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0