Du ville inte att jag skulle skriva om dig.



För du visste att jag bara skrev om killar som betytt något.

Du tyckte om hur jag höll om dig innan vi somnade. Det du inte visste var att jag bara låtsades att du var någon annan. Att du var han. Kunde sitta i din säng och prata om honom i timmar. Förstod aldrig varför du lät mig. Men du avbröt mig aldrig. Du visste att om jag fick bestämma hade jag legat hos honom. Du visste att du inte kunde mäta dig med honom. Ibland efter några glas vin gick det ganska bra. Men det fanns saker jag föredrog. Att du inte pratade till exempel. Ville inte att du skulle ta i mig. Bara efter vinet. Du frågade alltid om "honom". Varför jag inte bara gick tillbaka. Du visste att det gjorde ont varje gång du påminnde mig om att han inte ville vara med mig. Det kunde jag gått ha. Fick skylla mig själv. Jag utnyttjade ju dig totalt. Trots att jag hade roligare med mina cigaretter och min dagliga patians.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0