Tomtebogatan.

Kvarteret jag växte upp i.

Idag flyttade min mamma ifrån den adress jag minns mest av mitt liv. Tomtebogatan. Fem trappor upp. Hissen var knallorange. När jag var liten så tänkte jag att det var som att vara inuti en apelsin. Jag fastnade många gånger i den hissen. Med skosnören, genom att tappa mynt och en gång sög den upp min basketboll. I den trappen har jag suttit utelåst säkert trettio gånger. I den lägenheten fick jag mitt första egna rum. I den trappen har jag hånglat. Gråtit. Surat. I den tvättstugan har jag låst in mig för att få vara ifred. På den gården har jag skrapat knäna och ätit mask. Idag lämnade min mamma allt. Och jag är väldigt stolt över henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0