Kärlek baklänges.


I det här köket i Malmö skämdes jag. Ihjäl.

Kvällen innan hade jag dansat och visat trosorna. Vet inte varför. Men med dig kändes det som att jag fick göra vad som helst. Ingen kunde röra mig då. Vi var ute med dina kompisar. Jag var svartsjuk över nån tjej som ville träffa dig. Glömde bort det lite senare men du var noga med att påminna mig om henne hela tiden. Jag bad dig låta bli. På vägen hem var jag bra full. Du nykter. Jag började tjata om saker. Saker som kändes så viktiga då. Jag kände mig missförstådd. Faktiskt många gånger i vår relation.

Jag blev lite utav en dramadrottning när vi kom hem den natten. Började packa min väska fyra på morgonen. Skulle bestämt åka hem. Kunde inte tänka mig en sekund till med dig. Jag somnade till slut på ditt bröst. Morgonen efter vaknar jag med kinden kvar mot din varma kropp. Ditt huvud låg mot en orange kudde. Jag börjar gråta. Mycket också. Säger förlåt. Säkert hundra gånger. Du är inte helt nöjd med mig.


Du fotade mig trots att du var råirriterad.

Vi går ut för frukost. Vi skrattar åt ingenting. Alltså allting. Älskade det med dig. Jag mådde verkligen inte bra. Alkoholen straffade mig. Men inte hälften så mycket som mina skuldkänslor gentemot dig. Ibland vill jag göra saker baklänges. Du är en sån sak.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0