Du är snällare än mig.


I hissen tvekade jag inte en sekund.


Vi skulle mötas klockan åtta på Morfar Ginko. Jag var tidig. Gick in och ut några gånger. Du ringde, sa att du tänkte plocka upp mig hemma först. Jag förklarade att jag var tidig. Samtalet bröts och du smsade: “Är där om 5”.

Det kändes som en evighet. Beställde in två öl åt oss. Du hade din gröna anorak. Du sa att ditt hår kändes töntigt. Nytvättat. Jag sa att jag tyckte det var perfekt.

Vi bestämde att vi skulle spela flipper. Så vi armkrokade till Södershjärta. Där berättade du om spelen. Jag kom att tänka på när Annika tittar på Per i en Kärlekshistoria när han spelar flipper. Du var bättre än mig. Såklart.

När jag tiltade sa du att jag var bra. När vi spelat upp våra pengar frågade jag om vi skulle gå hem till mig. Du svarade att du behövde sova. Jag kunde inte dölja min besvikelse. Men sa ändå att det var okej. Du såg igenom mig. Frågade om jag var besviken. Svarade nej men tänkte bara på hur du ser ut när du snörar upp skorna i min hall.

Vi pussades hej då utanför min port. Jag slog in min kod och gick in. I hissen tryckte jag på nödstopp och ringde dig direkt. Du svarade på en sekund. Jag sa bara “är du säker?”. Du sa nej och att du var på väg mot min port igen.

Så fort vi fått av oss skorna var det kört. Vi åt upp varandra, Du sa att det var bra att jag ringde dig. Att du väldigt mycket ville komma upp till mig. Jag bad dig aldrig säga nej om du egentligen vill vara med mig.

På morgonen innan jag klev upp ur sängen sa jag att du är snällare än mig. Det är nog sant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0