Svartsjuka är någonting fult.



Det kröp i skinnet.

Och jag var så svartsjuk att jag nästan gick av. Från ingenstans. Som en snyting över ansiktet. Jag hade aldrig varit så ful. Sov dåligt om nätterna. Bet på naglarna. Åt dåligt. Mina ögon log inte. Munnen lipade. Det gick över som allt annat med dig. Jag trodde bara aldrig att jag skulle känna så gentemot din nya vän. Men jag var så ful att ingen ens såg mig. Svartsjuka är någonting fult. Och i en hel vecka bar jag den från topp till tå. Nu har mina naglar växt ut, mina ögon ler och jag äter som en häst igen. Svartsjuka är någonting fult.

Men nu är jag frisk. Botad. För första gången i mitt liv.

Kommentarer
Postat av: N

En sjukt dum fråga men; hur slutar "En kärlekshistoria"? Jag har försökt ladda hem den två gånger för att se om slutet blir bättre men den slutar lika konstigt i båda filmerna? De kommer gående när de har vart och fiskat. Annika säger: "Vart har dom varit?" Och Pär svarar: "Jag tror dom har varit och fiskat". Vill köpa filmen men vill först veta om den verskligen ska sluta så?

2011-01-16 @ 14:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0